Jak szybko i efektywnie odpocząć?

odpoczynek-po-pracyCzas wielu z nas płynie szybciej niż pokazuje zegar. Dzieje się tak za sprawą nadmiaru obowiązków zawodowych, kiedy wszystko ma być załatwione na wczoraj, no a przecież są jeszcze obowiązki rodzinne. Jak to wszystko ogarnąć kiedy brak nam zwyczajnie sił? Spadek witalności życiowej związany jest z przewlekłym zmęczeniem. To z kolei jest efektem niedospania, przepracowania i w końcu bagatelizowania symptomów przemęczenia, uważając, że to tylko chwilowa niedyspozycja.

Tak samo zmęczenie w czasie nauki jak i po pracy bywa bardzo dokuczliwe, ponieważ odczuwamy senność, znużenie, brak apetytu, często pojawiają się także myśli depresyjne. Winą można obarczać wiele czynników, ale warto też zastanowić się czy sami nie fundujemy sobie takiego stanu. Wystarczyłoby zwolnić tempo, odpocząć, zrelaksować się, pójść na basen lub długi spacer, tak po prostu. Tłumaczenie, że nie mam czasu, jest zgubne, często niezgodne z prawdą, bo niektóre sprawy można odłożyć na później. Pojawia się zatem pytanie: jak szybko wypocząć, by zregenerować siły, nabrać energii i wrócić z zapałem do pracy?

Przede wszystkim trzeba planować swój dzień. Niech w codziennym rozkładzie zajęć nie braknie czasu na relaks. Ustalmy też godzinę, do której chcemy po przyjściu z pracy zajmować się dodatkowymi obowiązkami zawodowymi. Przynajmniej 3-4 godziny przed snem nie powinniśmy już zaprzątać sobie głowy pracą. Zrelaksujmy się przy dobrej muzyce, nie zapominajmy o przyjemnościach i nie traktujmy ich jako coś złego, przeszkadzającego w efektywnej pracy czy nauce. Szybki wypoczynek w ciągu dnia jest możliwy dzięki krótkiej drzemce a oprócz tego znajdzie się jeszcze na pewno czas na spacer, wyjście do kina, spotkanie z przyjaciółką i kolegami.

Domowych metod na zmęczenie także nie brakuje. Trzeba przede wszystkim znaleźć swoje sposoby. Może to być dobra herbatka i godzina z ulubioną książką, domowe spa, maseczka na twarz, gorąca kąpiel i masaż stóp. W pracy pracując przy komputerze również można pozwolić sobie na chilę relaksu, poprzez zamknięcie oczu, myśl o przyjemnych rzeczach, momentach, wpatrywanie się w zielone przedmioty, szczególnie kwiaty.

A poza pracą, to oczywiście urlop jest czasem wypoczynku. Nie musi być długi, ale niech pozwoli wyjechać, choćby niedaleko, zapomnieć o zajęciach zawodowych. Wspomaganie się suplementami na przemęczenie również daje dobre efekty. Wystarczy wybrać rozsądne naturalne preparaty wspomagające koncentrację by lepiej się uczyć, pracować i funkcjonować, nie czując zmęczenia tuż po pobudce.

(Visited 72 times, 1 visits today)