Jak naprawić instalację LPG?

Domowy warsztat samochodowyObecnie wiele osób oszczędza na kosztach paliwa poprzez zamontowanie ekologicznej, bezpiecznej i taniej w eksploatacji samochodowe instalacji gazowej. Jednakże nierzadko zamontowanie LPG w aucie wiązać się będzie z koniecznością przeprowadzania regularnych napraw i korekt oraz konserwacji na własną rękę.

Oczywiście, wszelkie naprawy naszej instalacji LPG możemy zgłosić bezpośrednio do producenta lub serwisu. Jednakże często taka sytuacja pociąga za sobą również obciążenia finansowe. W przypadku przeglądu nie są to może zbyt wysokie kwoty, jednakże pragnąc zaoszczędzić również i na naprawach w serwisie, pewne rzeczy i czynności z powodzeniem wykonać możemy samodzielnie, we własnym garażu czy warsztacie.

Aby samodzielnie naprawić instalację LPG nie trzeba też wcale posiadać ogromnego doświadczenia czy specjalistycznej wiedzy. Wystarczy tylko prawidłowo zlokalizować problem i podjąć niezbędne kroki do usunięcia usterki. W dalszej części artykułu podpowiadamy więc, jak samodzielnie, krok po kroku i na własną rękę naprawić samochodową instalację gazową.

Większość posiadaczy samochodu na gaz z pewnością spotkała się z problemem dającego się wyczuć w samochodzie na postoju lub podczas odpalania silnika, ulatniający się z przewodów lub zbiornika paliwowego gaz. Co więc należy zrobić, jeśli w samochodzie z LPG wyraźnie czuć gazem? Producenci instalacji i paliw gazowych dodają do mieszanki paliwowej specjalnych substancji, dzięki którym możliwe jest wyczucie zapachu gazu w samochodzie. W większości przypadków sytuacja tanie nie będzie wcale stwarzała zagrożenia dla kierowcy lub pasażera, może ona jednak informować o poważniejszych problemach naszej instalacji.

Samodzielna naprawa instalacji LPG w naszym samochodzie może również polegać na odpowiednim ustawieniu parametrów, dzięki czemu zyskamy nieco lepsze osiągi i ujednolicimy spalanie paliwa. Własnoręczne wyregulowanie instalacji gazowej nie jest trudne i dokonuje się go poprzez delikatne dokręcenie lub okręcenie dwóch zaworów, regulujących ciśnienie paliwa dostającego się do silnika samochodu. Wykonanie takiego prostego zabiegu będzie niezwykle ważne w przypadku stosowania instalacji używanej, która ze względu na długą eksploatację może nie być całkowicie szczelna.

(Visited 1 times, 1 visits today)